هیوا شبکه

آموزش تخصصی شبکه و امنیت

هیوا شبکه

آموزش تخصصی شبکه و امنیت

  • ۰
  • ۰

آموزش ساخت WinPE

آموزش ساخت WinPE

امروز می خواهیم ساخت ابزاری را به شما دوستان عزیز آموزش دهیم که بسیار مفید هست و در خیلی از مواقع به ما کمک شایانی می کند .به علاوه اینکه ساخت این ابزار هم با خود شما خواهد بود. یک بار این ابزار را می سازید و همیشه استفاده می کنید و در خیلی از موارد نیاز شما به استفاده از نرم افزار های 3rd party  را مرتفع می کند.

این ابزار WinPE نام دارد و بسیار پرکاربرد است.

از کاربردهای این ابزار :

1-      پارتیشن بندی هارد خام ، یا تغییر در پارتیشن هاردی که پارتیشن بندی شده

شاید شما بخواهید قبل از نصب ویندوز هارد خود را پارتیشن بندی کنید ، می توانید به جای استفاده از نرم افزارهای سنگین از این ابزار سبک استفاده کنید.

2-       یا اینکه بر روی هارد شما در حال حاضر ویندوزی وجود ندارد و شما قصد دارید در هارد خود فایل هایی را از طریق شبکه کپی کنید ، بااین ابزار می توانید به کارت شبکه خود در حالی که هیچ  سیستم عاملی ندارید IP تنظیم کنید و به این ترتیب از منابع شبکه استفاده کنید.

3-      یا اینکه می توانید ویندوز را برروی هارد نصب کنید ، نرم افزارهایی که نیاز دارید را هم بر روی سیستم عامل نصب کنید و بعد از آن image  بگیرید ، و در پارتیشن دیگری از هارد کپی کنید و زمانی که برای سیستم عامل شما مشکل غیر قابل حلی پیش آمد از این روش استفاده کنید تا image  را با تمام نرم افزار ها بر گردانید .

4-      ممکن است برای شما پیش آمده باشد که ویندوز شما دچار مشکل شده و load  نمی کند ، اما شما قبل از نصب ویندوز و فرمت به فایل هایی که درون پارتیشن نیاز دارید ، WinPE می تواند به شما کمک کند.

5-      یا سیستم شما موقع load شدن به شما error داده که نمی تواند load کند و شما دنبال راه حلی می گردید که مشکل را برطرف کنید و ...

....

این موارد بخشی از عملکرد این ابزار کم حجم است .

برای ساخت این ابزار شما نیاز به WAIK  دارید ، می توانید این ابزار را از سایت مایکروسافت به راحتی دانلود کنید که به صورت رایگان در سایت مایکروسافت قرار دارد ، حجمش در حدود 1.7G است.

 ادامه مطلب

 

 آموزش تخصصی شبکه و امنیت ، آموزش مجازی دوره های تخصصی شبکه و امنیت در رشت ، آموزش تخصصی شبکه در رشت ، آموزش مجازی شبکه ، MCSA  ، MCSE ، مجازی سازی ، استاندارد سازی اتاق سرور

  • ۹۶/۱۲/۲۷
  • hiva shabake

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی