هیوا شبکه

آموزش تخصصی شبکه و امنیت

هیوا شبکه

آموزش تخصصی شبکه و امنیت

  • ۰
  • ۰

نصب و راه اندازی File Server 2022

File Server چیست؟

فایل سرور ، سرویسی است که وظیفه ذخیره سازی و مدیریت فایل ها و اطلاعات را برعهده دارد، که برای کلاینت‌های تحت دامین این امکان را فراهم می‌کند تا به ظرفیت‌های ذخیره‌سازی سرور دسترسی پیدا کنند. کلاینت ها با احراز هویت در فایل سرور می‌توانند به فایل‌های روی این سرور دسترسی داشته باشند، و بسته به میزان دسترسی ای که مدیر به آنها می دهد فایل ‌ها را باز کرده، بنویسند، بخوانند، تغییر دهند، حذف کنند و یا حتی فایل‌های خود را روی سرور آپلود کنند.

نصب و راه اندازی File Server 2022

برای نصب و راه اندازی فایل سرور به دو سرویس مجزا نیاز داریم، سرویس اول همان Root Forest می باشد که دومین کنترلر بر روی آن نصب است و سرویس دوم که قرار است فایل سرور روی آن نصب و راه اندازی شود.

برای نصب و راه اندازی فایل سرور، بعد از نصب ویندوز سرور وارد Local Server شده و در ابتدا تنظیمات اولیه شامل تنظیمات IP، Time Zone، فایروال و… را انجام می دهیم و سرویس را به دامین اصلی join می کنیم و ping دامنه می گیریم که مطمئن شویم با Root Forest کانکت می باشد، سپس Role فایل سرور را بر روی آن نصب می کنیم. پس با فرض اینکه سرویس دوم را Join به Domain کرده ایم شروع به نصب Role فایل سرور می کنیم:

ابتدا از منوی Tools گزینه Add Roles and Features را انتخاب می کنیم یا مطابق تصویر زیر گزینه روی گزینه دوم کلیک کرده و و وارد پروسه نصب می شویم.

File Server

در صفحه Before you begin روی Next کلیک می کنیم.

 

ادامه مطلب

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی