هیوا شبکه

آموزش تخصصی شبکه و امنیت

هیوا شبکه

آموزش تخصصی شبکه و امنیت

۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

سرور HPE ProLiant ML30 Gen9

سرور HPE ProLiant ML30 Gen9 : یک سرور ایستاده و تک سوکته با قیمت مناسب می باشد که نصب، راه اندازی و ارتقاء آن بسیار آسان است. اگر برای کسب و کار کوچک خود نیاز به یک سرور ارزان قیمت دارید که کارآیی مناسبی داشته باشد این سرور به شما پیشنهاد می شود. این سرور در فضای رک 4 یونیت را اشغال می نماید و از یک پردازنده 2 یا 4 هسته پشتیبانی می کند و دارای 4 ماژول حافظه DDR4 بوده و همچنین از 4 عدد هارد LFF یا 8 عدد هارد SFF می تواند استفاده نماید. در ادامه نمای بیرونی و داخلی این سرور به نمایش درآمده است.

نمایی از جلوی سرور HPE ProLiant ML30 Gen9 :

HPE ProLiant ML30 Gen9

تصویر روبرو

1.       جایگاه هارد درایو 2.       4 عدد پورت usb 3.0
3.       جایگاه درایو نوری 4.       درایو نوری
5.       چراغ روشن یا آماده به کار دستگاه 6.       چراغ وضعیت کارت شبکه
7.       چراغ عیب یاب 8.       چراغ وضعیت در حال استفاده

نمایی از پشت سرور HPE ProLiant ML30 Gen9 :

HPE ProLiant ML30 Gen9

تصویر پشت

 

ادامه مطلب

  • hiva shabake
  • ۰
  • ۰

سیستم تشخیص نفوذ

سیستم تشخیص نفوذ یا IDS : با توجه به این که در اینترنت و شبکه های محلی تعداد رویدادهای نفوذ افزایش یافته است، وجود یک سیاست و سیستم امنیتی با هدف کاهش خطرات مربوط به: محرمانه بودن، یکپارچگی، در دسترس بودن و عدم رد اعتبار بسیار ضروری است. از سال­ های پیش، شرکت ها مکانیسم های مختلفی را  (استفاده از فایروال ها برای فیلتر ترافیک های ورودی، استفاده از آنتی ویروس برای متوقف کردن انتشار کرم ، احراز هویت برای کنترل داده ها و فناوری VPN  برای رمزگذاری داده ها بین دفتر مرکزی و شعبات از طریق اینترنت و …) برای جلوگیری از نفوذها ایجاد کرده اند. 

متأسفانه، این مکانیسم­ ها کافی نبوده و محدودیت هایی دارند که به مهاجمان امکان می دهند این راهکارهای امنیتی را دور بزنند.

بنابراین چگونه یک مدیر امنیتی می تواند شبکه خود را از مهاجمان محافظت کرده و امنیت شبکه  را تضمین کند؟

 سیستم­ تشخیص نفوذ (IDS) و جلوگیری از نفوذ  (IPS) می توانند به  تلاش های نفوذ در شبکه شما و همچنین جلوگیری از آن­ها کمک کنند. در نظر داشته باشید IDS مانع از این حملات نمی شود، اما به شما این امکان را می دهد تا هنگام وقوع آنها مطلع شوید و IPS جلوی حملات و نفوذهایی که توسط IDS شناسایی شده را می­ گیرد.

به‌طورکلی سیستم‌ های تشخیص نفوذ بر مبنای معماری، روش‌های تشخیص حمله و نحوه پاسخ‌دهی به حمله دسته‌بندی می‌شوند. در ادامه هر یک از این روش‌ها به‌طور کامل بررسی خواهند شد. سپس معروف‌ترین سیستم‌های تشخیص و جلوگیری از نفوذ شبکه مبتنی بر امضا  معرفی می‌شوند. با ما همراه باشید!

 

ادامه مطلب

  • hiva shabake
  • ۰
  • ۰

راه اندازی و پیکربندی DHCP Server

راه اندازی و پیکربندی DHCP Server : در این کارگاه به معرفی سرویس DHCP ، راه اندازی این سرویس در دو مد میپردازیم .

سرویس پرکاربردی که در سازمانها و ادارات برای اختصاص دادن تنظیمات کارت شبکه از جمله IP و subnet mask  و Default Gateway و تنظیمات مربوط به DNS مورد استفاده قرار میگیرد.

در این محصول ما به معرفی این سرویس و سپس اجرای یک سناریوی کاملا عملا از این سرویس را خواهیم داشت . انجام دادن این تمرینات در ویندوز سرور 2008 ، 2012 و 2016 و حتی ویندوز سرور 2003 امکان پذیر است.

مباحث کارگاه عملی DHCP سرور :

این محصول شامل 6 ویدئو است :

  1. معرفی سرویس DHCP
  2. ساختار و نحوه ی کار کردن DHCP server
  3. راه اندازی DHCP server و ساخت Scope  برای اختصاص دادن IP
  4. Reservation در DHCP server
  5. راه اندازی DHCP server در شبکه Domain
  6. توضیحات تکمیلی و بررسی سایر منوهای DHCP server

 

ادامه مطلب

  • hiva shabake