هیوا شبکه

آموزش تخصصی شبکه و امنیت

هیوا شبکه

آموزش تخصصی شبکه و امنیت

۳ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

گروپ پالسی چیست و چطور می توان از آن استفاده کرد؟

گروپ پالسی چیست و چطور می توان از آن استفاده کرد : Group Policy یک ویژگی ویندوز است که شامل تنظیمات متنوع و پیشرفته ، به ویژه برای مدیران شبکه است. Group Policy با استفاده از خدمات Microsoft Active Directory ، مدیریت مبتنی بر سیاست را امکان پذیر می کند!. تنظیمات Policy توسط یک مدیر مشخص می شود. تنظیمات Policy با استفاده از برنامه کنترلی مدیریت کنسول مایکروسافت (MMC)  (Microsoft Management Console (MMC) snap-in) برای Group Policy ایجاد می شود.

اگر از یک رایانه Windows در محیط Active Directory استفاده می کنید ، می توانید تنظیمات Group Policy را در کنترلر دامنه تعریف کنید. سرپرست شبکه یک مکان دارد که می تواند انواع تنظیمات ویندوز را برای هر رایانه ای در شبکه پیکربندی کند. این تنظیمات قابل اجرا هستند و کاربران نمی توانند آنها را تغییر دهند. به عنوان مثال ، با استفاده از Group Policy ، یک مدیر شبکه می تواند دسترسی به بخش های خاصی از کنترل پنل ویندوز را مسدود کند ، یا یک وب سایت خاص را به عنوان صفحه اصلی برای هر رایانه در شبکه تنظیم کند.

به عنوان مثالی دیگر ، شما می توانید به کاربران اجازه دهید فقط برنامه های خاص را اجرا کنند ، دسترسی به درایوهای خاص را محدود کنند یا الزامات رمز عبور حساب کاربری را اعمال کنند ، از جمله تنظیم حداقل طول برای رمزهای عبور در رایانه.

 

ادامه مطلب

  • hiva shabake
  • ۰
  • ۰

 

هیوا شبکه برگزار می کند:

 برگزاری دوره  های تخصصی MCSA 2019

 ثبت نام دوره جدید:  تابستان 99

اطلاعات بیشتر پیرامون دوره


 

  • hiva shabake
  • ۰
  • ۰

معرفی محاسبات ابری

محاسبات ابری (Cloud Computing) یک روش جدید برای ارائه منابع محاسباتی و  مهمترین تکنیک قرن بیست و یکم است. این تکنیک جدید تأثیر عظیمی بر جامعه به ویژه دنیای تجارت دارد. خدمات رایانش ابری، مشتری را از هر نگرانی در مورد مشکلات پردازش داده ها آزاد می کند، تا بتواند در مشاغل اصلی خود متمرکز شود.

محیط محاسبات ابری، انعطاف پذیری و در دسترس بودن منابع محاسباتی را با هزینه کمتری فراهم می کند. در واقع این یک روش محاسبات مبتنی بر اینترنت است که به تازگی ایجاد شده و به گزینه ای رایج برای اجاره خدمات زیرساخت های محاسبات و ذخیره سازی تبدیل شده است.

محاسبات ابری

تعریف کلی پذیرفته شده از Cloud Computing از سوی موسسه ملی استاندارد و فناوری -(National Institute of Standards and Technology (NIST ارائه می شود:

محاسبات ابری الگویی جهت امکان دسترسی شبکه ای راحت مورد تقاضا به یک منبع مشترک از منابع محاسباتی قابل تنظیم ( شبکه ها، سرورها، ذخیره سازی، برنامه ها و خدمات) است که با حداقل تلاش مدیریتی یا ارایه دهنده خدمات می تواند به سرعت تهیه و منتشر شود.

این تعریف شامل معماری ابری، راهبردهای امنیتی و استقرار  است. به معنای ساده کاربران نهایی از طریق دسترسی شبکه قادر به استفاده از بخش هایی از منابع عمده مورد نیاز خود هستند و این منابع به سرعت و به راحتی قابل دستیابی هستند.

 

ادامه مطلب

  • hiva shabake