هیوا شبکه

آموزش تخصصی شبکه و امنیت

هیوا شبکه

آموزش تخصصی شبکه و امنیت

۲ مطلب در آبان ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

مبانی امنیت اطلاعات

مبانی امنیت اطلاعات : واژه cyber یک کلمه یونانی است به معنای سکان و راهنما و در زبان انگلیسی به معنای مجازی است.
فضای سایبری محیط مجازی و غیر ملموسی است که در شبکه جهانی به صورت دیجیتالی وجود دارد ، این فضا به عنوان مجموعه تعاملهای انسانها از طریق کامپیوتر و تکنولوژی های جدید بدون  در نظر گرفتن زمان و مکان است، اولین بار توسط ویلیام گیبسون نویسنده داستهانهای تخیلی در 1984 مطرح شد .

 

ویژگی های فضای سایبری :

1.  جهانی و فرامرزی بودن
2. جذاب و متنوع بودن
3.آزادی اطلاعات و ارتباطات
4. دستیابی به اطلاعات و ارتباطات

مهمترین دغدغه ما در فضای سایبری محافظت شدن از حملات و تهدیداتی است که با آن مواجهه هستیم ، که ممکن است به صورت عمدی یا سهوی این فضا را به مخاطره بیاندازد . تهدیدات سایبری  ( cyber threats)میتواند بسیار هزینه بردار باشد. انگیزه ی حملات سایبری میتواند مالی ، ایدئولوژیک ، سیاسی ، کنجکاوی و انتقام باشد.

برای به دست آوردن دانش امنیت پایه بهترین مرجع کتابی است که شرکت CompTIA با نام Security+ ارائه کرده این کتاب شامل مفاهیم و سرفصلهای زیر هست که دانستن این مفاهیم برای شروع ضروری هست:

  1. اندازه گیری و سنجش خطر یا ریسک
  2. نظارت و تشخیص و عیب یابی
  3. درک تجهیزات و زیر ساخت ها
  4. AAA یا کنترل دسترسی و احراز هویت و مجوزها
  5. محافظت از شبکه های بی سیم
  6. امنیت ابر
  7. میزبانی داده و برنامه های امنیتی
  8. رمزنگاری
  9. بدافزارها ، آسیبپذیری ها و تهدید ها
  10. مهندسی اجتماعی
  11. مدیریت امنیت
  12. مواجهه با فاجعه و عکس العمل در برابر حملات

ادامه مطلب

  • hiva shabake
  • ۰
  • ۰

آشنایی با 10 کمپانی برتر مجازی سازی

در مقاله ی انواع مجازی سازی، به تاریخچه مختصری از مجازی سازی پرداختیم و انواع مجازی سازی را معرفی کردیم حال در در اینجا می خواهیم کمپانی هایی را که به ما محصولات مجازی سازی عرضه می کنند، معرفی کنیم. مقیاس این محصولات می توانند از چند ماشین مجازی که میزبان تعداد معدودی وبسایت هستند تا ده ها هزار ماشین مجازی که در خدمت میلیون ها کاربر اینترنت هستند تغییر کند. در این مقاله به معرفی 10 شرکت برتر که در زمینه ی مجازی سازی راهکار یا محصولاتی ارائه کرده اند می پردازیم.

VMware

vmware

اولین شرکتی که باید به آن بپردازیم VMware است که در میان شرکت های ارائه دهنده ی محصولات مجازی سازی، قطعاً جلودار و پیشتاز بوده و محصولات آن کمک شایانی به پیشرفت صنعت مجازی سازی کرده است. شما معدود مراکز داده ای را می توانید در جهان پیدا کنید که از VMware برای مجازی سازی استفاده نکرده باشند. این شرکت محصولات مختلفی در زمینه ی مجازی سازی سرور دارد. از مهم ترین محصولات VMware که در بازار مجازی سازی سرور حاکم است و سلطه گری می کند، VMware vSphere می باشد. همچنین شرکت VMware دامنه گسترده‌ای از خدمات مشاوره‌ای، پشتیبانی فنی، آموزش و تاییدیه‌ها را ارایه می‌کند که این خدمات بیش از نیمی از فروش این شرکت را تشکیل می‌دهند. این شرکت با شرکت‌های بزرگ سخت‌افزاری مانند DELL، HP و CISCO ارتباطات بازاریابی عمیقی دارد.

Microsoft

کمپانی های مجازی سازی

دومین شرکتی که باید از آن در زمینه ی مجازی سازی یاد کنیم شرکت مایکروسافت است. مایکروسافت که به عنوان غول نرم افزاری در دنیا شناخته می شود، در بدو معرفی سرویس مجازی سازی خود یعنی Hyper-V ادعا کرد که می خواهد در صنعت مجازی سازی نیز به عنوان شماره یک دنیا مطرح شود. این موضوع برمی گردد به سال 2008 زمانی که مایکروسافت ویندوز سرور 2008 را معرفی می کند و بهمراه آن Hyper-v را ارائه کرد. کارشناسان بازاریابی مایکروسافت، مدعی آن هستند که قابلیت های این محصول فراتر از دنیای مجازی است (Beyond Virtiulaization) و با بررسی و دقت به این مساله پی می بریم که مجازی ساز Microsoft Hyper – V، به عنوان هسته پردازشی موازی و چندنخی توانایی کارکرد در ابرهای خصوصی عمومی و ترکیبی را دارد و لذا پی به این مساله می بریم که واقعا چقدر زمان و نیروی انسانی صرف این محصول شده است.

 

ادامه مطلب

  • hiva shabake