هیوا شبکه

آموزش تخصصی شبکه و امنیت

هیوا شبکه

آموزش تخصصی شبکه و امنیت

۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 

چگونه یک وبسایت داشته باشیم؟

برای داشتن یک وبسایت نیاز به دانش و مهارت برنامه‌نویسی و تسلط به گرافیک برای طراحی قالبی زیبا و ایجاد محتوایی غنی و ارزشمند داریم. همچنین یک دامنه و هاست نیز باید برای وبسایت خود تهیه کنیم. این همه مهارت برای داشتن وبسایت گاهی افراد را از داشتن وبسایت مایوس می‌کند. افرادی که به حوزه وب علاقه دارند و می‌خواهند بصورت مستقل وبسایت خود را طراحی کنند گاهی درگیر یادگیری مهارت‌های زیادی می‌شوند که تسلط بر همه‌ی آن‌ها زمانبر و مشکل به نظر می‌رسد. آیا تا به حال با وردپرس کار کرده‌اید؟ بیایم با هم راه و روش‌های مختلف را برای حل این مشکل بررسی کنیم.

راه حل اول – برنامه‌نویسی :

مدت زمانی را برای یادگیری زبان‌های برنامه‌نویسی از قبیل PHP یا Asp و CSS، javascript و Jquery و همچنین زبان نشانه گذاری HTML صرف کنید. ( با زبان‌های برنامه‌نویسی محبوب در سال 2019 در اینجا آشنا شوید) و در کنار این مباحث نرم افزارهای گرافیکی Photoshop و ایلاستریتور را نیز باید تا حدی یاد بگیرید. یادگیری اصول و نکات سئو نیز به شما در این مسیر کمک خواهد کرد.

راه حل دوم – عضو شدن در یک تیم : 

یک تیم تشکیل دهید و هر بخش وظیفه انجام یک قسمت از وبسایت را به عهده بگیرد. برای مثال بخش گرافیک، بخش طراحی قالب و بخش برنامه نویس یا به اصطلاح Backend سایت در نهایت یک بخش نیز وظیف تولید محتوا و سئو را به عهده بگیرد.

راه حل سوم – سفارش پروژه:

اگر صرفا داشتن یک وبسایت برای شما اهمیت دارد و نمیخواهید خودتان یک طراح وبسایت باشید می‌توانید پروژه را با ویژگی‌هایی که دارد تحویل یک تیم دهید و مطابق هزینه های برآورده شده پس از یک مدتی وبسایت خود را تحویل بگیرید. در این حالت شما تنها یک وبسایت دارید ولی طراح وبسایت بشمار نمی‌آیید.

 

توضیحات بیشتر و خرید

 

  • hiva shabake
  • ۰
  • ۰

آموزش پیکربندی سرویس routing  در ویندوز سروز 2008

سلام خدمت شما دوستان و همراهان همیشگی هیوا شبکه
در این درس قراره با نحوی پیکربندی سرویس routing در ویندوز سرور 2008R2 در خدمت شما باشم.
هدف اصلی هر روتری ایجاد ارتباط بین دو شبکه مختلف است، به عبارتی شبکه هایی که در دو Rang مختلف IP هستند می توانند با استفاده از این سرویس با هم ارتباط داشته باشند.

بنابراین:

برای اینکه ارتباط بین دو سرور که دارای دو IP مختلف هستند برقرار شود نیاز به router داریم. در ویندوز سرور 2008 می توانیم به راحتی این سرویس را پیکربندی کنیم و  یک سرور را به عنوان router در نظر می گیریم.

برای این منظور در ابتدا باید سرور مورد نظر را آماده کنیم تا بتواند عملیات routing را انجام دهد.

برای این کار مراحل زیر را طی می کنیم :

چون روتر حداقل برای اتصال دو شبکه به کار می رود سرور ما باید حداقل  2 کارت شبکه داشته باشد.

در تنظیمات TCP/IP ، به هر کارت شبکه IP رنج شبکه مورد نظر را تنظیم می کنیم  :

01-rodc

02-rodc

سپس در کلاینت های مورد نظر هر شبکه IP این سرور روتینگ را به عنوان Default Gateway کلاینت ها تنظیم می کنیم :

03-rodc

04-rodc

سپس در سروری که به عنوان router در نظر گرفته ایم، Add Role می کنیم :

05-rodc

و Network policy and Access Services را انتخاب و نصب می کنیم.

 

ادامه مطلب

  • hiva shabake