هیوا شبکه

آموزش تخصصی شبکه و امنیت

هیوا شبکه

آموزش تخصصی شبکه و امنیت

۲ مطلب در فروردين ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

نرم افزار به عنوان سرویس (SaaS) چیست؟

نرم افزار به عنوان سرویس (SaaS) یک مدل توزیع نرم افزار است که در آن یک ارائه دهنده ابر برنامه ها را میزبانی می کند و آنها را از طریق اینترنت در اختیار کاربران نهایی قرار می دهد. در این مدل، یک فروشنده نرم افزار مستقل (ISV) ممکن است با یک ارائه دهنده ابر شخص ثالث برای میزبانی برنامه قرارداد ببندد. یا با شرکت‌های بزرگ‌تری مانند مایکروسافت. ارائه‌دهنده ابر نیز ممکن است فروشنده نرم‌افزار باشد.

SaaS در کنار زیرساخت به عنوان سرویس (IaaS) و پلتفرم به عنوان سرویس (PaaS) یکی از سه دسته اصلی محاسبات ابری است. طیفی از متخصصان فناوری اطلاعات، کاربران تجاری و کاربران شخصی از برنامه های SaaS استفاده می کنند. محدوده محصولات SaaS از سرگرمی های شخصی مانند نتفلیکس تا ابزارهای پیشرفته فناوری اطلاعات را شامل می شود. برخلاف IaaS و PaaS، محصولات SaaS اغلب برای کاربران B2B و B2C عرضه می شوند.

نرم افزار به عنوان سرویس

نرم افزار به عنوان سرویس چگونه کار می کند؟

SaaS از طریق مدل تحویل ابری کار می کند. یک ارائه‌دهنده نرم‌افزار یا با استفاده از سرورها، پایگاه‌های داده، شبکه و منابع محاسباتی خود، برنامه و داده‌های مرتبط را میزبانی می‌کند، یا ممکن است یک ISV باشد که با یک ارائه‌دهنده ابری قرارداد می‌بندد تا برنامه را در مرکز داده ارائه‌دهنده، میزبانی کند. این برنامه برای هر دستگاهی که اتصال شبکه داشته باشد قابل دسترسی خواهد بود. برنامه های SaaS معمولاً از طریق مرورگرهای وب قابل دسترسی هستند.

در نتیجه، شرکت هایی که از برنامه های کاربردی SaaS استفاده می کنند، وظیفه راه اندازی و نگهداری نرم افزار را ندارند. کاربران برای دسترسی به نرم افزار که یک راه حل آماده است، صرفاً هزینه اشتراک پرداخت می کنند.

 

ادامه مطلب

  • hiva shabake
  • ۰
  • ۰

معرفی ویژگی های جدید ویندوز سرور 2022

شرکت مایکروسافت طی روزهای اخیر از سیستم عامل جدید ویندوز سرور 2022 رونمایی کرد که بنا به اعلام این شرکت، ویندوز سرور 2022 بر پایه‌ی ویندوز سرور 2019 ساخته شده است و نوآوری‌های زیادی را در سه موضوع کلیدی به ارمغان می‌آورد: امنیت، یکپارچه‌سازی و مدیریت هیبریدی Azure، و پلتفرم برنامه. همچنین Windows Server 2022 Datacenter: Azure Edition به شما کمک می کند از مزایای ابر استفاده کنید تا ماشین های مجازی خود را به روز نگه دارید و در عین حال زمان خرابی را به حداقل برسانید.

طبق منابع مایکروسافت، Windows Server 2022 دارای سه نسخه اصلی است: Essential، Standard و Data Center، و بعداً یک نسخه دیگر منتشر شد با عنوان نسخه Azure Datacenter.

نسخه استاندارد ویندوز سرور 2022

نسخه استاندارد، نسخه پایه ویندوز سرور 2022 است. یک لایسنس نسخه استاندارد فقط با دو ماشین مجازی و یک میزبان Hyper-V کار می کند. ویژگی هایی مانند Hot Patching، شبکه تعریف شده توسط نرم افزار(SDN) و ذخیره سازی در نسخه استاندارد موجود نیست.

نسخه دیتاسنتر ویندوز سرور 2022

این نسخه دارای ویژگی های جالب توجهی است که شامل نسخه استاندارد نیست، مانند ماشین های مجازی محافظت شده. این ویژگی از میان‌افزار و فایل‌های راه‌اندازی ماشین مجازی محافظت می‌کند و رمزگذاری دیسک BitLocker را نیز فعال می‌کند. از آنجایی که حفاظت و مدیریت داده‌ها برای زیرساخت‌های سطح سازمانی حیاتی هستند، مایکروسافت دو عملکرد کلیدی را ادغام می‌کند: ذخیره‌سازی تعریف‌شده توسط نرم‌افزار و تکرار ذخیره‌سازی با Storage Spaces Direct.

Storage Replication همانند سازی داده ها در سطح بلوک را بدون از دست دادن داده ها فراهم می کند و حتی فایل های باز را تکرار می کند. فضای ذخیره‌سازی تعریف‌شده توسط نرم‌افزار با Storage Spaces Direct، مدیریت و مقیاس‌پذیری را امکان‌پذیر می‌کند به گونه ای که تا ۱۶ سرور و حداکثر ۱ پتابایت فضای ذخیره‌سازی خوشه‌ای را پشتیبانی می‌کند.

 

ادامه مطلب

  • hiva shabake