هیوا شبکه

آموزش تخصصی شبکه و امنیت

هیوا شبکه

آموزش تخصصی شبکه و امنیت

۵ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

💢 کارگاه جذاب آشنایی با دوربین‌های مدار بسته



   ✔️ آشنایی با دوربین‌های مدار بسته
❗️بدون پیش نیاز
❗️غیرحضوری-آنلاین
❗️اعطای گواهی حضور در وبینار
❗️ پشتیبانی مستقیم توسط مدرس

🎉 هزینه ثبت نام این دوره 30 هزار تومن است.
🕗 زمان برگزاری : جمعه ۳۰ خرداد ساعت 20  - محدودیت 20 نفر

⏪ جهت مشاوره و تخفیف ویژه با ادمین کانال در ارتباط باشید :
🆔: @AmiirSaleh
🌱 مشاهده برنامه‌های آموزشی:
🆔 @Hivalearning
🌐 https://hivalearning.ir/

  • hiva shabake
  • ۰
  • ۰

کارگاه راه اندازی شبکه

برای این که بتوانیم یک شبکه ی کامپیوتری را طراحی و پیاده سازی کنیم لازم است که ابتدا دانش آن را بدست بیاوریم. در کتاب الکترونیک کارگاه راه اندازی شبکه آنچه که برای راه اندازی یک شبکه ی نه چندان بزرگ نیاز دارید، بدست خواهید آورد. در این کتاب ابتدا با مفاهیم شبکه آشنا خواهید شد سپس تجهیزات پر کاربرد که برای راه اندازی شبکه لازم دارید معرفی می شود. در بخش بعدی با طراحی پلن یک شرکت آشنا می شوید و نحوه ی کابل کشی آن بیان می شود پس از این نوبت به تنظیمات منطقی شبکه می رسد که ابتدا مفاهیم IP و مدل های معروف شبکه معرفی می شوند و نحوه ی اعمال تنظیمات منطقی مطرح خواهد شد.

توضیحات تکمیلی

 

  • hiva shabake
  • ۰
  • ۰

مرکز مدیریت اکتیودایرکتوری چیست و کاربرد آن در ویندوز سرور 2016

مرکز مدیریت اکتیودایرکتوری (ADAC) یک ابزار Active Directory Administrative Center بسیار مهم است که یک رابط کاربری بسیار ساده دارد و کمی دسترسی ها در آن ساده تر و سریع تر شده است. اما ویژگی اصلی آن زمانی به چشم می آید که قصد داشته باشید چندین دامین مختلف را که با لینک های نه چندان پر سرعت به هم متصل هستند از راه دور مدیریت کنید.

بخش های مرتبط با مرکز مدیریت اکتیودایرکتوری (Active Directory Administrative Center)

1- صفحه ورود Active Directory Administrative Center که اجازه ریست کردن و مدیریت گذرواژه حساب‌های کاربری را به شما می دهد. این صفحه به شما در یادآوری گذرواژه‌ای که یک کاربر به تازگی تغییر داده یا فراموش کرده و ریست کردن گذرواژه در مدت زمان اشکال‌زدایی کمک فراوانی می‌کند.

2- پنل دسترسی سریع به Reset Password در صفحه اصلی به شما این اجازه را می‌دهد که گذرواژه‌ ها را به سرعت مدیریت کنید.

3- در صفحه اصلی ویژگی به نام Global Search وجود دارد که شما می‌توانید هر چیزی درون فیلد جست‌وجو وارد کرده تا کل دایرکتوری را برای محاوره شما جست‌وجو کند.

4- صفحه اصلی ابزار فوق شباهت زیادی به Server Manager دارد که برای انجام کارهای مختلف قابل استفاده است. به راحتی می توانید گروه ها و کاربران و… خود را ایجاد و مدیریت کنید.

5- بیشتر قابلیت‌های Server Manager درون ابزار فوق در دسترس هستند و عملکردی یکسان با ابزارهایی که تاکنون از آن‌ها استفاده می‌کردیم را ارائه می‌کند، با این تفاوت که از یک رابط ساخت یافته برای انجام یکسری از کارها استفاده می‌کند.

 

ادامه مطلب

  • hiva shabake
  • ۰
  • ۰

حذف سرویس اکتیو دایرکتوری در ویندوز سرور

خدمات اکتیو دایرکتوری با هدف مدیریت متمرکز منابع و کاربران به دنیای شبکه های کامپیوتری قدم گذاشت. در ویندوز سرور هر سرویسی که به آن نیاز داشته باشید طی دوره ای خاص با توجه به کاربرد آن برروی ویندوز سرور خود نصب می کنید و سرویس مورد نظر را راه اندازی می کنید و زمانی هم می رسد که دیگر نیاز به سرویس مربوطه ندارید که باید آن را حذف کنید یکی از این سرویس هایی که می خواهیم از ویندوز سرور حذف کنیم سرویس active directory می باشد که نحوه حذف آن از روی سرور در ادامه توضیح داده می شود.

مراحل انجام کار:

برای شروع کار وارد بخش server manager  شده و به همانند تصویر زیر از منوی manage  گزینه remove roles and features را کلیک کنید.

اکتیو دایرکتوری

در صفحه بعد تیک گزینه  skip this page by default را بزنید و گزینه next  را انتخاب کنید. در صفحه server selection  هم گزینه next  را بزنید.

اکتیو دایرکتوری

در صفحه دیگر ابتدا باید بین رول های سرور خود گزینه active directory domain services  را انتخاب کنید تا کادر موردنظر نمایش داده شود که برروی remove features  کلیک کنید.

 

ادامه مطلب

  • hiva shabake
  • ۰
  • ۰

Troubleshooting Windows Server with PowerShell

کتاب Troubleshooting Windows Server with PowerShell برای مدیران سیستم و کارمندان IT که قصد تغییر در رویه ی کار خود دارند در نظر گرفته شده است. هدف ما این است که خوانندگان این کتاب از آن برای حل مشکلات روزمره در محیط های واقعی استفاده کنند. واقعیت این است که Powershell برای ماندن در اینجاست و باید چیزی باشد که به راحتی قابل دسترسی، یادگیری و اشتراک گذاری باشد و این هدف کلی این کتاب است.

از فارغ التحصیلان دانشگاه که در اولین موقعیت شغلی خود هستند تا مدیران شرکت های بزرگ، مطالب موجود در کتاب Troubleshooting Windows Server with PowerShell به شما کمک می کند تا نحوه استفاده از Powershell را یاد بگیرید. هر فصل از این کتاب به گونه ای طراحی شده که به یکی از اجزای ویندوز سرور می پردازد که به شما کمک می کند مهارت های خود را در ارتباط با محیط ویندوز افزایش دهید.

این کتاب به شما کمک می کند از Powershell برای شناسایی سریع، تشخیص، حل مشکلات Windows Server استفاده نمایید و نیاز شما را به استفاده از ابزارهای خارجی کاهش می دهد.

 

اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب

 

  • hiva shabake