هیوا شبکه

آموزش تخصصی شبکه و امنیت

هیوا شبکه

آموزش تخصصی شبکه و امنیت

۷ مطلب در شهریور ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

هر روز با یک کتاب

Cybersecurity Essentials

Cybersecurity Essentials

کتاب Cybersecurity Essentials پوشش جامعی از مباحث مربوط به صدور گواهینامه امنیت سایبری از سطح ابتدایی تا متخصص ارائه می دهد. یک پدافند موثر شامل چهار سطح متمایز می باشد: تامین امنیت زیرساخت ها، تامین امنیت تجهیزات، امنیت شبکه های محلی و تامین امنیت محیط. غلبه بر این چالش ها نیاز به درک دقیق مفاهیم و شیوه های درون هر قلمرو دارد. این کتاب هر کدام از این چالش ها را با عمق بیشتر پوشش می دهد و در آن سناریوهای دنیای واقعی مطرح می شوند.

مشخصات:

نویسنده: Charles J. Brooks; Philip R. Craig; Donald Short

ناشر: Sybex

سال انتشار: 2018

تعداد صفحات: 767

حجم فایل: 87.2MB

  • hiva shabake
  • ۰
  • ۰

آموزش تبدیل Host به ماشین مجازی Hyper-V

 

سلام به همه شما همراهان همیشگی هیوا

اگر مطلب قبلی را که در مورد تبدیل سیستم عامل Host به ماشین مجازی را خوانده باشید با ابزار های تبدیل Host به ماشین مجازی در VMware، Hyper-V، VirtualBox و Parallels آشنا شدید. در این آموزش می خواهید از صفر تا صد انتقال Host به ماشین مجازی برای Hyper-V را به شما دوستان آموزش دهیم.

شروع کار

برای شروع نیاز به ابزار Disk2vhd داریم. به کمک این ابزار Portable و کم حجم می توانیم از ویندوز ، بدون نیاز به خاموش کردن، Image با فرمت VHD یا VHDX بگیریم. اگر این برنامه را دانلود نکرده اید می توانید از لینک زیر دانلود نمایید. ( حجم برنامه 879 KB )

دانلود Disk2vhd از سایت مایکروسافت

دانلود Disk2vhd از سایت هیوا

اجرای نرم افزار

پس از دانلود نرم افزار آن را بر روی کامیپوتری که می خواهید به ماشین مجازی تبدیل کنید اجرا کنید. در این جا من نرم افزار Disk2vhd را بر روی Windows Server 2008 R2 که سرویس DHCP بر روی آن نصب شده است، اجرا کردم (تصویر زیر) .

 

Volume to include :

پس از ظاهر شده پنجره بالا، Volume هایی که می خواهید آن ها را به Hyper-V منتقل کنید علامت بزنید. توجه کنید که حتما Volume های مربوط به سیستم عامل تیک خورده باشند. ابزار Disk2vhd به ازای هر Disk ( نه Volume ) یک فایل VHD-VHDX مجزا خواهد ساخت.

 

VHD File Name :

در این قسمت باید مسیری که می خواهید فایل های VHD-VHDX در آن ذخیره شود را مشخص کنید. این مسیر می تواند هارد اکسترنال، مسیری بر روی شبکه و یا حتی همین دیسکی که در حال تبدیل آن هستید باشد.

 

گزینه Use Vhdx :

با مارک دار کردن این گزینه، ماشین مجازی فقط قابل اجرا بر روی Windows Server 2012 و Windows 8 را خواهد شد.

اما VHD چیست ؟

VHD یا Virtual Hard Disk فرمتی برای دیسک های مجازی بود که مایکروسافت از آن در سال 2003 برای سیستم عامل مجازی ساز Microsoft Virtual PC استفاده کرد و در حال حاضر در Virtual PC و Hyper-V مورد استفاده قرار می گیرد.

فرق بین VHD و VHDX چیست ؟

VHDX همراه با ویندوز سرور 2012 که پیشرفت های خوبی در زمینه مجازی سازی داشته، عرضه شد. VHDX فرمت جدید هارد دیسک های مجازی مایکروسافت است که ویژگی ها و برتری های مهمی نسبت به VHD دارد. یکی از بزرگترین تفاوت های VHD با VHDX در حداکثر ظرفیت حافظه است. در فرمت VHD شما حداکثر می توانید 2 TB به دیسک مجازی خود اختصاص دهید در حالی که  در فرمت VHDX می توانید تا سقف 64 TB دیسک مجازی خود را گسترش دهید!

علاوه بر این VHDX طوری طراحی شده تا از خراب شدن فایل ها در اثر خطاهایی که به دلیل قطع برق و موارد اینگونه پیش می آید، جلوگیری کند.

نکته ای که باید در انتخاب فرمت VHDX و VHD به آن توجه کنید این است VHDX در ویندوز 8 و  ویندوز سرور 2012 و بالاتر پشتیبانی می شود. همچنین می توان فرمت VHD را با استفاده از Hyper-V به VHDX تبدیل کرد.

 

Use volume shadow copy :

با تیک زدن ای گزینه این امکان را به ابزار Disk2vhd می دهید تا بتواند هر فایلی که در حال استفاده و Open یا Lock شده باشد، کپی کند.

 

آغاز فرایند تبدیل

پس از اینکه همه کارهای لازم را انجام دادید بر روی دکمه Create کلیک کنید تا فرایند تبدیل آغاز شود ( تصویر زیر ).

 

 

پایان تبدیل :

پس از پایان یافتن فرایند تبدیل پیغام”Disk export to VHD complete successfully.”  در بالای دکمه Help نمایان می شود و این یعنی اینکه شما می توانید فایل های VHD یا VHDX را به Hyper-V منتقل کنید.

 ادامه مطلب

  • hiva shabake
  • ۰
  • ۰

ردگیری ترافیک شبکه به کمک Windows Firewall

سلام به همه شما همراهان همیشگی هیوا شبکه.

اگر آموزش "چه کسانی، چه زمانی از کجا به کدام فایل های شما کنجکاو بوده اند؟ " را خوانده باشید، می دانید که با فعال سازی یک Policy محرمانه در Local Group Policy در ویندوز، می توانید کامپیوتر مهاجمی را که تلاش می کند به فایل های شما دسترسی داشته باشد شناسایی کنید و اطلاعات ارزشمندی در مورد زمان، نام فایل، سطح دسترسی، موفقیت آموز بودن یا نبودن دسترسی، اطلاعات بگیرید. در این آموزش که به نوعی می تواند مکمل آموزش بالا باشد می خواهیم یکی از کاربردهای Windows Firewall را به شما دوستان معرفی کنیم که به کمک آن می توانید ترافیک ارسالی و دریافتی از شبکه به کامپیوترتان را ردگیری کنید. با خواندن این مقاله یاد می گیرید که :

چگونه فرایند Log شدن ترافیک شبکه را برای یک یا چند کارت شبکه فعال کنید.

Log شدن ترافیک را برای شبکه های Private، Public و Domain فعال کنید.

چه نوع ترافیک هایی را Log کنید و چه نوع ترافیک هایی را Log نکنید.

 و این اطلاعات را برای هر بسته خواهید داشت:

تاریخ، زمان، نوع بسته، پذیرفته شدن یا رد شدن، نوع پروتکل بسته، IP فرستنده، IP گیرنده، شماره پورت فرستنده، شماره پورت گیرنده، اندازه بسته ، TCPFlag، TCPSyn، TCPAck، TCPWin، ICMPType، ICMPCode، ارسالی یا دریافتی بودن

اما پیش از شروع بهتر است تعریفی از فایروال داشته باشیم:

فایروال چیست؟

فایروال یک سیستم امنیتی شبکه است که ترافیک ورودی و خروجی را بر اساس مجموعه ای از Rule های تعریف شده کنترل می کند. فایروال می تواند نرم افزاری و یا سخت افزاری باشد. از جمله فایروال های سخت افزاری قدرتمند می توان به فایرال های شرکت های Juniper و Cisco اشاره کرد.

ادامه مطلب

  • hiva shabake
  • ۰
  • ۰

هر روز با یک کتاب

PHP Solutions: Dynamic Web Design Made Easy 3rd ed. Edition

Apress PHP Solutions

این کتاب ویرایش سوم کتاب PHP Solutions: Dynamic Web Design Made Easy می باشد که توسط دیوید پاورز نویسنده ی کتاب بروز شده است و آخرین تکنیک های مربوط به PHP در آن آورده شده است.

فرض کنید شما می خواهید با اضافه نمودن فرم های بازخورد وبسایت های خود را پویا نمایید یا با ایجاد یک بخش خصوصی، اعضای آن بتوانند تصاویری را که به طور خودکار تغییر یافته اند، آپلود کنند و یا اینکه تمام مطالب خود را در یک پایگاه داده ذخیره کنند. مشکل اینجاست که شما برنامه نویس نیستید و فکر نوشتن کد، ستون فقرات شما را می لرزاند یا اینکه در امر php و MySQL کم تجربه هستید اما نمی توانید گام های اولیه را طی کنید. اگر اینها توصیف شرح حال شماست، پس شما کتاب درستی را پیدا نموده اید. PHP و پایگاه داده MySQL ترکیب متداول و محبوبی برای ایجاد سایت های پویاست که می توانید از آنها بطور رایگان و آسان استفاده کنید.

سرفصل ها :

Chapter 1: What Is PHPAnd Why Should I Care?

Chapter 2: Getting Ready to Work with PHP

Chapter 3: How to Write PHP Scripts

Chapter 4: Lightening Your Workload with Includes

Chapter 5: Bringing Forms to Life

Chapter 6: Uploading Files

Chapter 7: Using PHP to Manage Files

Chapter 8: Generating Thumbnail Images

Chapter 9: Pages That Remember: Simple Login and Multipage Forms

Chapter 10: Getting Started with a Database

Chapter 11: Connecting to a Database with PHP and SQL

Chapter 12: Creating a Dynamic Photo Gallery

Chapter 13: Managing Content

Chapter 14: Formatting Text and Dates

Chapter 15: Pulling Data from Multiple Tables

Chapter 16: Managing Multiple Database Tables

Chapter 17: Authenticating Users with a Database


دانلود کتاب

  • hiva shabake
  • ۰
  • ۰

آموزش ساخت پسورد تصویری در ویندوز 8 – Picture Password

 سلام به همه شما دوستان و همراهان همیشگی هیوا شبکه.

در این آموزش قصد داریم با کمک یک تصویر ، یک پسورد بسازیم. این پسورد تصویری یا Picture Password روش جدیدی برای محافظت از کامپیوترها، به ویژه کامپیوتر های با صفحه لمسی است. این روش تا حدودی مشابه روش Pattern در موبایل های لمسی و تبلت ها است. پسورد تصویری از سه Gesture یا حرکت تشکیل می شود.  Gesture نیز از نوع خط یا Line ، حلقه یا Circle و ضربه ساده ( کلیک ) یا Tap است.

خاصیت هر کدام از عناصر بالا در پسورد تصویری:

خط دارای جهت و اندازه است ( بردار است! )

حلقه دارای اندازه و جهت چرخش ساعت گرد و یا پاد ساعت گرد است.

Tap یا تک کلیک بر روی نقطه ای خاص انجام می شود.

 ساخت پسورد تصویری در ویندوز 8 :

 دکمه های Win+W را فشار دهید و عبارت Users را Search کنید و وارد Users شوید.

در بخش Users بر روی Create a picture password کلیک کنید.

 

ادامه مطلب

  • hiva shabake
  • ۰
  • ۰

Zabbix Enterprise Network Monitoring Made Easy

Zabbix Enterprise Network Monitoring Made Easy

امروزه سیستم های مانیتورینگ نقش مهمی را در محیط های IT ایفا می کنند. آنها بطور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند و نه تنها عملکرد سیستم شما را اندازه می گیرند بلکه همچنین مسائل مربوط به ظرفیت را پیش بینی می کنند. اینجاست که Zabbix یکی از رایج ترین نرم افزارهای monitoring شبکه ها و برنامه های کاربردی پا به صحنه می گذارد. این نرم افزار عملکرد بالایی داشته و می تواند ده ها هزار سرور، ماشین مجازی و سایر دستگاه های شبکه را به طور همزمان تحت نظارت داشته باشد.



دانلود کتاب

  • hiva shabake
  • ۰
  • ۰

آموزش ساخت Shutdown Tile در متروی ویندوز 8

 

سلام به شما دوستان و همراهان همیشگی هیوا شبکه

در آموزشی کوتاه می خواهیم نحوه ساخت دکمه Shutdown و Restart را به عنوان Tile ( کاشی ) در متروی ویندوز 8 آموزش دهیم تا بتوانید سریعتر به آن ها دست یابید.  برای این کار به روش زیر عمل می کنیم:

1- بر روی Desktop راست کلیک کنید و از New بر روی Shortcut کلیک کنید.

ادامه مطلب

 

  • hiva shabake