هیوا شبکه

آموزش تخصصی شبکه و امنیت

هیوا شبکه

آموزش تخصصی شبکه و امنیت

  • ۰
  • ۰


این پسوردها کجا ذخیره می شوند؟

Where passwords are stored 00

سلام به همه شما دوستان و همراهان همیشگی هیوا

همه ما از پسورد استفاده می کنیم. پسورد عابربانک، پسورد ایمیل، پسورد سایت هایی که در آن ها عضو هستم، پسورد فایل های فشرده، پسورد بایوس، پسورد لاگین در سیستم عامل، پسورد درایوها و فلش ها، پسورد فایل های اکسل و PDF، پسورد موبایل و SMS، پسورد یاهو، تلگرام و وایبر و پسورد خیلی چیزهای دیگر.

بسته به درجه ارزش هر یک از آن ها، پسوردهای ما متغیر هستند. مثلا ممکن است از نظر شما در کامپیوترتان هیچ اطلاعات خاصی نداشته باشید و به همین دلیل بر روی آن پسورد نگذارید. و در حالت دیگر ممکن است در کامپیوتر تان آنقدر اطلاعات با ارزشی داشته باشید که هم در بایوس، هم برای ورود به سیستم عامل، هم برای درایو و هم برای فایل پسورد بگذارید و در نهایت آن را Encrypt نیز بکنید! گاهی اوقات نیز ما علاقه ای به استفاده از Username و پسورد نداریم ولی به ناچار باید از آن ها استفاده کنیم. مثلا برای دانلود یک فایل خاص از یک فروم، باید حتما در آن عضو شوید.

مساله دیگری که بر پسوردهای مورد کاربرد ما تاثیر گذار هستند، سیاست ها و Policy های مربوط به پسورد است. مثلا:

  • برای کارت عابر بانک حتما باید یک پسورد 3 یا 4 کارکتری و از نوع عددی استفاده کنید.
  • برای ساخت اکانت ایمیل در یاهو باید از پسورد 9 کارکتری استفاده کنید که حداقل 2 کارکتر متفاوت داشته باشد ( قبلا حتما باید پسورد Strong بوده و حداقل یک کارکتر با حرف بزرگ در آن استفاده می شد! )
  • به طور پیشفرض در اکتیو دایرکتوری باید پسورد کاربران حداقل 7 کارکتر و از نوع Strong باشد. این پسورد باید هر 42 روز تغییر کند.

Where passwords are stored 01

مساله دیگر در مورد پسوردها این است که بعضی از پسوردهایی که ما استفاده می کنیم متعلق به ما نیست! مثلا شما می خواهید به کامپیوتر همکارتان در شبکه Workgroup ریموت کنید. برای این کار باید حتما Username و Password کامپیوتر او را بدانید. همینطور برای دسترسی به منابع Share شده او نیز باید به طور پیشفرض Username و Password داشته باشید. همچنین بسیاری از فایل هایی که از سایت های مختلف دانلود می کنیم دارای پسورد هستند.


ادامه مطلب

  • ۹۸/۰۴/۰۹
  • hiva shabake

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی