هیوا شبکه

آموزش تخصصی شبکه و امنیت

هیوا شبکه

آموزش تخصصی شبکه و امنیت

  • ۰
  • ۰

Sysprep چیست؟ (بخش اول)

سلام به شما همراهان همیشگی هیواشبکه

در این درس، با مبحث مرتبط با Image در خدمت شما هستیم.بحث Image در ساختار شبکه بسیار مهم تر از آن چیزی است که ما با سیستم ها شخصی خود با آن سر و کار داریم. تصور کنید با گذشت مدت زمانی برای مثال چند ماه، ویندوز ما دچار مشکل شود و بخواهیم دوباره ویندوز و نرم افزارهای مورد استفاده خود را نصب کنیم، مسلماً استفاده از Image کمک زیادی به ما خواهد کرد، اما اگر Image نداشته باشیم، هر چند ماه یکبار، فقط با یک سیستم و نصب ویندوز و نرم افزارها بر روی آن، مواجه هستیم.

مدیر شبکه ای را در نظر بگیرید که قرار است 30 client را پشتیبانی کرده و همیشه آنها را آماده به کار،نگه داشته و بدون مشکل آنها را مدیریت کند.بنابراین مبحث Image در شبکه اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد،اگر در شبکه ای با 30 Client مشکلی بوجود بیاید،مدت زمان بیشتری برای رفع مشکل و نصب ویندوز و نرم افزارها، صرف خواهد شد.بنابراین باید برای رفع این مشکل، دنبال راه حل بهتری بود. قصد داریم این مساله را با بحث Image، بر طرف کنیم.

نکته: اگر به خاطر داشته باشید، در آموزش های قبلی، ما از ویندوزی که داشتیم با تمام مشخصات آن، Image تهیه کردیم و در پوشه Image قرار دادیم.

sysprep-01

اکنون اگر بخواهیم Image را برگردانیم، ویندوزی با همان مشخصات و با همان user، خواهیم داشت. همانطور که می دانیم در یک شبکه، computer name باید منحصر به فرد باشد و این مسئله که ویندوزی با مشخصات ثابت، روی چند سیستم نصب شود، صحیح نمی باشد.


ادامه مطلب

  • ۹۷/۰۴/۰۳
  • hiva shabake

sysprep چیست؟

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی